Samenstellen of beoordelen dataroom
Indien u de informatie die u aan de kandidaatkoper wilt verstrekken in de greep wilt houden, is het verstandig om een dataroom in te richten.
De dataroom bevat alle informatie die een koper nodig heeft. In de praktijk is dit echter vaak niet het geval. De meeste datarooms missen essentiële informatie of zijn slecht toegankelijk. U zult begrijpen dat dit frustrerend en kostenverhogend werkt voor zowel koper als verkoper.
Door de ervaring van GiFex met het uitvoeren en coördineren van due diligence onderzoeken weten wij als geen ander welke informatie in de dataroom aanwezig moet zijn om zowel koper als verkoper tevreden te houden. Uiteraard is het verstandig om terughoudendheid te betrachten met het verstrekken van gevoelige bedrijfsinformatie in het geval een transactie nog niet rond is. Maar sommige informatie is al in een vroeg stadium van belang en zal dan ook door de koper in de dataroom alsnog opgevraagd worden.
Door de dataroom te laten samenstellen door GiFex voorkomt u onnodige vragen tijdens de due diligence. Tevens zullen wij bij het samenstellen al een analyse op hoofdlijnen uitvoeren van de informatie die opgenomen wordt waarbij ondermeer de consistentie (onderling en met het informatiememorandum) wordt beoordeeld.
Tijdens het due diligence onderzoek kan GiFex fungeren als eerste aanspreekpunt voor vragen en in overleg met uw organisatie de vragen zo efficiënt en goed mogelijk beantwoorden. Ook zorgt GiFex voor een goede vastlegging van de verstrekte informatie, zodat de koper achteraf geen aanspraak kan maken op garanties waarvan de inbreuk al uit de dataroomstukken was te halen.